lördag 23 januari 2010

Allt var inte bättre förr!

Som vi skrev i inlägget tidigare så kan vi skryta med att nu ha den bästa återgivningen av The Vikings någonsin.
För att bevisa detta ger vi er här exempel på fem strippar från en tidigare publicering jämfört med den nya.
Och den som tror att detta bara gäller svenska publiceringar tror fel. Även alla kända engelska utgåvor är lika tragiska.
Ni får dock nöja er med de engelska versionerna av de nya skanningarna. Det kan ni säkert leva med.
Tänk dock på att dessa är lågupplösta för internet. I större versioner är de ännu mer underbara att titta på!

Eftersom man ska hedra de som hedras bör så vill vi först göra klart att dessa strippar kommer från Peter Hartung och Roger Clark.
Vill ni se fler exempel på vad de har att erbjuda så besök deras hemsidor:
Roger Clark – www.rogerclarkart.com
Peter Hartung – www.comicart.dk

Klicka på bilderna så blir de större!
Då ser man verkligen skillnaden.










4 kommentarer:

  1. Jag kommenterade i positiva ordalag i denna tråd på serieforum.se för en tid sen: http://www.serieforum.se/topic.asp?TOPIC_ID=4412&whichpage=3
    När börjas det jobba med "Bad Suki" så även jag får chansen att lämna ett bidrag?

    SvaraRadera
  2. Hehe.
    Jag har sett.
    Och tänkt kommentera.
    Men efter en flytt så har jag inte lyckats logga in på serieforum igen och inte haft tid att åtgärda.
    Men Bad Suki är på gång.
    Så hooka oss med scans så blir vi glada!

    SvaraRadera
  3. Så där ja! Nu har jag mejlat var red kan hitta mina strippar. Håll till godo!

    SvaraRadera
  4. Tackar!
    Ser fram emot att kolla in dom!

    SvaraRadera